.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش‌ شرط‌های تغییر قیمت خودرو

مهر نوشت:

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح پیش‌شرط‌های تغییر قیمت خودرو از سوی کمیته قیمت‌گذاری، گفت: بالا بودن تعرفه خودرو عاملی برای ایجاد قیمتهای کاذب در این بازار شده است.

وحید منایی در خصوص آخرین وضعیت تصمیمات کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفت: طرح موضوع قیمت‌گذاری خودرو براساس قیمت‌های بازار، بدون درنظر گرفتن سایر پارامترهای موثر و با توجه به بالابودن نسبی تعرفه واردات خودرو، خود می‌تواند عاملی در جهت سوء‌استفاده و ایجاد قیمت‌های کاذب بالا در بازار باشد.

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در یک محدوده قیمتی مشخص که گزینه‌های قابل ملاحظه و متعددی برای انتخاب خودرو داخلی و وارداتی وجود ندارد، مصرف‌کننده با توان مالی در محدوده قیمتی مدنظر ناگزیر و ناچار به خرید محصولات موجود است؛ بنابراین شرکت خودروساز می‌تواند با ایجاد تغییرات در نحوه فروش و پیش‌فروش، نسبت به کاهش عرضه و افزایش کاذب قیمت بازار و به تبع آن افزایش قیمت فروش اقدام کند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت، قیمت‌گذاری انواع خودرو تولید داخل به عهده کمیته خودرو مستقر در وزارت صنایع و معادن است؛ اما با توجه به مصوبه آبان‌ماه کارگروه کنترل بازار مبنی بر اینکه هرگونه افزایش قیمت از سوی واحدهای تولیدی، وارداتی و خدماتی نباید بدون هماهنگی با سازمان حمایت باشد، بنابراین درحال حاضر تصمیم‌گیری در خصوص تغییرات قیمت خودرو باعنایت به تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کمیته خودرو یاد شده با حضور و هماهنگی سازمان حمایت صورت می‌گیرد.

به گفته منایی، سازمان حمایت باعنایت به وظایف ذاتی خود مبنی بر حمایت از مصرف‌کننده و تولید کننده، تغییرات قیمت را براساس پارامترهای بهای تمام‌شده، قیمت بازار، عملکرد شرکتها درخصوص خدمات فروش و پس از فروش بررسی و تائید می‌کند.

وی از تولیدکنندگان خودرو درخواست کرد تا ارتقاء سطح کیفی محصولات و نیز روزآمد و کیفی نمودن ارایه خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی در داخل کشور را در دستور کار قرار دهند. به اعتقاد منایی، تنها با توسعه و ارتقای سطح کیفی خدمات پس از فروش، درآمد قابل توجهی در جهت پوشش هزینه‌های تمام‌شده تولید خودرو محقق خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.